Tygodnik „wSieci” poprawia sprzedaż – w grudniu o ponad 6 procent więcej niż w listopadzie
Z opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy danych wynika, że tygodnik „wSieci” umocnił w grudniu ub. roku swoją pozycję w czołówce najchętniej kupowanych tygodników opinii w Polsce. Sprzedaż ogółem odważnego tygodnika młodej Polski wyniosła 88 tys. 175 egzemplarzy i jest wyższa od sprzedaży w listopadzie 2013 roku o 6,6 proc.
Tygodnik „wSieci” ukazujący się od listopada 2012 roku, od początku spotkał się z niezwykłym zainteresowaniem czytelników. Od wielu miesięcy jest czwartym, po „Gościu niedzielnym” (154.400), „Polityce” (140.009) i „Newsweeku” (134.428) pismem pod względem wysokości sprzedaży. Niższą sprzedaż zanotowały tygodnik „Do Rzeczy” (74 tys. 689), „Wprost” (60 tys. 357) i „Gazeta Polska” (50 tys. 869)*. W grudniu 2013 „wSieci” zanotowało wzrost w sprzedaży ogółem o 5,4 tys. egz. w stosunku do listopada 2013. „Do Rzeczy” – o 2,2 tys. egz., a „Gazeta Polska” o 1,1 tys. egz.*
- Wzrost sprzedaży w grudniu cieszy, tym bardziej, że utrzymujemy pozycję tygodnika najchętniej wybieranego przez czytelników poszukujących uczciwej publicystyki, odważnego dziennikarstwa śledczego i ciekawych materiałów o edukacji, wychowaniu, rodzinie, kulturze i gospodarce – powiedział Tomasz Przybek, prezes spółki Fratria, wydawcy „wSieci”. – Ścisła współpraca pisma z naszymi portalami, m.in. wPolitce.pl pozwala na wykorzystanie potencjału nowych mediów. Warto też zauważyć, że w tym tygodniu liczba fanów profilu „wSieci” na Facebooku przekroczyła 60 tys. Dostrzegamy też rosnące zainteresowanie stronami tygodnika wśród reklamodawców, bo – jak słyszymy - nie można pomijać w planowaniu kampanii tak dużego medium. Te firmy, które z reklamy u nas skorzystały podkreślają, że wyniki ich sprzedaży pokazują, iż u nas jest konsument, są młode rodziny, które są ważną grupą odbiorców.
Tygodnik „wSieci” podsumował pierwszy rok działalności, który zamyka wynikiem w sprzedaży ogółem na poziomie 94 659 egz.*. Równocześnie rozpoczęła się nowa kampania wizerunkowa pisma. Spoty pojawiły się w stacjach TVP. Wzmocnieniem jest równoległa kampania produktowa w radiu i w internecie. Kampania potrwa do końca lutego.
- Mamy powody, by dziękować czytelnikom za zaufanie i pomoc. Wygraliśmy spór o tytuł, wytoczony nam brutalnie przez konkurencję. Dzięki czytelnikom właśnie i dla nich mieliśmy siłę stawić opór bezpodstawnym zarzutom – komentuje redaktor naczelny, Jacek Karnowski. - Redakcja tygodnika ciągle zyskuje nowych, cenionych autorów, dzięki którym czytelnicy mają pewność, że otrzymują pismo ciekawe i profesjonalnie przygotowane.
Odważny tygodnik młodej Polski rozwija się dynamicznie, zdecydowanie umacniając pozycję rynkową w wybranych segmentach, ale – co podkreśla publicysta Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii - na stabilnych podstawach: polskim kapitale, rozsądnej polityce finansowej, unikaniu wszelkich uzależnień, nadmiernego zadłużenia czy sięgania po niepewne pieniądze.
- Mamy ambicje być najważniejszym w Polsce pismem konserwatywnym. Obserwując dane sprzedażowe i postawę czytelników, którzy właśnie u nas rozpoznali ten niepokorny duch, znany z dawnego "Uważam Rze", możemy mieć nadzieję, iż jesteśmy na dobrej drodze – mówi Jacek Karnowski.
- Zarząd Fratrii cieszy także to, że po roku mamy stabilną sytuację ekonomiczną, zrealizowane wszystkie cele przychodowe oraz ustabilizowane na rozsądnym poziomie koszty. Nie musimy też szukać ratunku w drastycznym obniżaniu jakości papieru i innych elementów naszych produktów. Jesteśmy i pozostaniemy w segmencie wysokojakościowych tygodników społeczno-politycznych, atrakcyjnych dla czytelników i reklamodawców – podkreśla Michał Karnowski.
* dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy