Autorzy 2023 - promocja!

Technologia i banki: sojusz w czasach zmian

opublikowano: 28 czerwca 2023
Technologia i banki: sojusz w czasach zmian lupa lupa

Technologiczna rewolucja nabiera tempa, a polski biznes, w tym firmy finansowe, pędzi razem z nią. „Gazeta Bankowa” wyróżniła  najciekawsze rozwiązania technologiczne oraz najlepsze banki i bankowców

„Gazeta Bankowa” rozstrzygnęła dwa konkursy: pierwszy to TechnoBiznes, a drugi – Najlepszy Bank 2023 i będący jego integralna częścią Bankowy Menedżer Roku 2022. Uroczysta gala, podczas której wyróżnionym wręczono nagrody, odbyła się 28 czerwca.

Technologiczna czołówka

TechnoBiznes, czyli konkurs technologiczny „Gazety Bankowej”, składa się z dwóch części: pierwsza to Lider 2022. Uczestniczą w niej firmy i instytucje, które wdrożyły w 2022 roku nowoczesne rozwiązania, funkcjonują one w codziennej praktyce biznesowej, mają na swoim koncie spektakularne osiągnięcia. Część druga – Hit Roku 2023 to produkty, rozwiązania i usługi skierowane do rynku, swego rodzaju technologiczna oferta dla biznesu. Pierwsza i druga część obejmuje trzy kategorie: Bankowość, Ubezpieczenia i inne usługi finansowe (związane np. z zarządzaniem aktywami) oraz Gospodarka 4.0. Zwycięzców konkursu wybiera Kapituła, w której skład wchodzą wybitni eksperci, przedstawiciele świata nauki, administracji i redakcji „Gazety Bankowej”.

Pod względem liczby zgłoszeń, tegoroczna edycja TechnoBiznesu była rekordowa – w dziale Lider było ich w sumie ponad 60. Firmy uczestniczące w konkursie w coraz szerszym zakresie wykorzystują sztuczną inteligencję, która analizuje już nie tylko pojedyncze frazy, zawierające słowa klucze, lecz cały kontekst wypowiedzi klientów komunikujących się z bankiem czy firmą ubezpieczeniową. Instytucje finansowe wykorzystują sztuczną inteligencję do analizy gigantycznych ilości danych, tworzą profile klientów, przedstawiają oferty na podstawie obserwacji ich zachowań w sieci. W szerokim zakresie stosowana jest weryfikacja behawioralna, która analizujeącej m.in. sposób używania klawiszy na klawiaturze, czas kliknięć czy sposób korzystania z ekranu dotykowego. Coraz mniej w palecie usług jest przypadkowości, a coraz więcej precyzyjnie kierowanych rozwiązań i dokładnie sprawdzanej tożsamości użytkownika.

Na podstawie analizy i oceny przesłanych do konkursu zgłoszeń, Kapituła dokonała wyboru zwycięzców, przyznała wyróżnienia i rekomendacje. W konkursie Lider 2022, w kategorii Bankowość pierwsze miejsce otrzymał Alior Bank (InfoNina i Speech Analytics w ramach projektu Platforma AI), drugie - ING Bank Śląski za weryfikację behawioralną na urządzeniach mobilnych, a trzecie - PKO Bank Polski za PKO Bank Polski w Metawersum – wirtualna PKO Rotunda. Wyróżnienia otrzymali: VeloBank za nowy system CRM do hiperpersonalizacji relacji z klientem, Bank Pekao SA za Omnibank CRM – pierwszy bankowy marketing w czasie rzeczywistym w chmurze obliczeniowej, Santander Bank Polska za czeki BLIK jako sposób dystrybucji środków w ramach wsparcia humanitarnego, PKO Bank Polski za wsparcie RPA w realizacji ustawowych wakacji kredytowych, i Bank Polskiej Spółdzielczości za eWnioski.

W kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe, pierwsze miejsce w konkursie Lider 2022 otrzymał PZU SA za interaktywną porównywarkę zakresów ubezpieczeń, drugie - PKO Leasing za PKO Leasing Online, trzecie - Santander Leasing SA (BioPodpis Naturalnie, że podpisane). Wyróżnienia w tej kategorii Kapituła przyznała: simpl.rent za ubezpieczenie płatności czynszu dla rynku najmu, PKO Leasing za wideoweryfikację klientów w procesie leasingowym za pośrednictwem platformy Autenti, Fair Place Finance SA za WealthSeed, i Generali TU SA za Generali Vitality.

W kategorii Gospodarka 4.0, Liderem 2022 został PKN Orlen (system innowacyjnych rozwiązań na stacjach paliw), drugie miejsce zajęła Poczta Polska SA (e-Doręczenia w Poczcie Polskiej), a trzecie PGE Systemy SA – za Projekt wsparcie Obszaru Technologicznego (wOT). Wyróżnienia otrzymali: Carsmile SA za OTOMOTO PAY - aplikację Scan&Buy, PKP Intercity za dynamiczny system sprzedaży i aplikację mobilną, oraz PKN Orlen za Rekomendacje Real-Time & Campaign Management.

W konkursie Hit Roku 2023, w kategorii Bankowość, tytuł Hit Roku i rekomendację przyznano: i-BS.pl Sp. z o.o. i HEUTHES Sp. z o.o. za BS Solution (wersja 1.0), oraz Hitachi Europe Ltd. za Ekologiczny Bank – digitalizację procesów w bankowości spółdzielczej oraz Biuro informacji Kredytowej SA za Platformę Biometrii Behawioralnej BIK.. Rekomendacje w tej kategorii otrzymali: e-point SA za Santander.pl – najszybsza strona bankowa w Polsce, oraz Biuro informacji Kredytowej SA za Platformę Biometrii Behawioralnej BIK.

W kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe, tytuł Hit Roku i rekomendację Kapituła konkursu przyznała Altkom Software & consulting Sp. z o.o. za Digital Leasing Platform.

Bankowi liderzy

W kolejnym konkursie „Gazety Bankowej” - Najlepszy Bank 2023 i Bankowy Menedżer Roku 2022 – nagrodzono najlepsze banki komercyjne i spółdzielcze, a także najlepszych ich menedżerów. Uczestniczące w konkursie banki (stanowiły one ponad 70 proc. aktywów sektora bankowego w Polsce) wypełniały ankietę przygotowaną przez partnera merytorycznego konkursu – renomowaną firmę doradztwa strategicznego Kearney. Była ona analizowana i oceniana przez ekspertów Kearneya, następnie jej wyniki trafiały pod obrady Kapituły. Zwycięzców wyłoniono po zsumowaniu punktów wynikających z ankiety i z głosowania Kapituły.

W konkursie Najlepszy Bank 2023, wśród banków komercyjnych pierwsze miejsce zajął Bank Pekao SA, drugi był BNP Paribas Bank Polska, a trzeci – Alior Bank. W gronie banków spółdzielczych zwycięzcą został Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej, drugie miejsce zajął Bank Spółdzielczy w Brodnicy, a trzecie – Bank Spółdzielczy w Jaworze.

Z kolei Bankowym Menedżerem Roku 2022 (zwycięzcy wyłaniani są po zsumowaniu głosów banków biorących udział w konkursie oraz Kapituły) w grupie banków komercyjnych został Grzegorz Olszewski, prezes Alior Banku.

W ramach konkursu, „Gazeta Bankowa” wyróżnia również menedżerów banków spółdzielczych. W tym roku taką samą najwyższą liczbę punktów (zarówno w głosowaniu banków, jak i Kapituły) otrzymało dwoje menedżerów, stąd decyzja o przyznaniu równorzędnych nagród. Bankowymi Menedżerami Roku 2022 banków spółdzielczych zostali: Beata Hamkało, prezes Banku Spółdzielczego w Jaworze, i Tomasz Styczyński, prezes Krakowskiego Banku Spółdzielczego. Redakcja „Gazety Bankowej” zdecydowała też o przyznaniu wyróżnienia Jolancie Nowakowskiej, prezes Banku Spółdzielczego w Lubrańcu, która otrzymała wysokie noty w obu głosowaniach.

Konkurs „Gazety Bankowej” pokazuje – jak co roku, obecna edycja była 31.z kolei – kondycję finansową sektora oraz jego zdolność odpowiadania na nowe wyzwania rynkowe. - W obliczu agresji Rosji na Ukrainę, szoków podażowo-popytowych w wielu sektorach na świecie, rosnącej inflacji oraz innych wyzwań polski sektor bankowy wykazał się odpornością, a w otoczeniu wysokich stóp procentowych odnotował rentowność kapitału powyżej unijnej średniej – napisali eksperci Kearneya podsumowując wyniki konkursu. - Jednocześnie rok 2023 i kolejne lata będą stawiać przed polskimi bankami wyzwania o charakterze ekonomicznym i regulacyjnym, które mogą istotnie wpłynąć na przyszłą rentowność sektora.

WIDEORELACJA Z GALI - KLIKNIJ TUTAJ 

„Gazeta Bankowa” rozstrzygnęła dwa konkursy: pierwszy to TechnoBiznes, a drugi – Najlepszy Bank 2023 i będący jego integralna częścią Bankowy Menedżer Roku 2022. Uroczysta gala, podczas której wyróżnionym wręczono nagrody, odbyła się 28 czerwca.

Technologiczna czołówka

TechnoBiznes, czyli konkurs technologiczny „Gazety Bankowej”, składa się z dwóch części: pierwsza to Lider 2022. Uczestniczą w niej firmy i instytucje, które wdrożyły w 2022 roku nowoczesne rozwiązania, funkcjonują one w codziennej praktyce biznesowej, mają na swoim koncie spektakularne osiągnięcia. Część druga – Hit Roku 2023 to produkty, rozwiązania i usługi skierowane do rynku, swego rodzaju technologiczna oferta dla biznesu. Pierwsza i druga część obejmuje trzy kategorie: Bankowość, Ubezpieczenia i inne usługi finansowe (związane np. z zarządzaniem aktywami) oraz Gospodarka 4.0. Zwycięzców konkursu wybiera Kapituła, w której skład wchodzą wybitni eksperci, przedstawiciele świata nauki, administracji i redakcji „Gazety Bankowej”.

Pod względem liczby zgłoszeń, tegoroczna edycja TechnoBiznesu była rekordowa – w dziale Lider było ich w sumie ponad 60. Firmy uczestniczące w konkursie w coraz szerszym zakresie wykorzystują sztuczną inteligencję, która analizuje już nie tylko pojedyncze frazy, zawierające słowa klucze, lecz cały kontekst wypowiedzi klientów komunikujących się z bankiem czy firmą ubezpieczeniową. Instytucje finansowe wykorzystują sztuczną inteligencję do analizy gigantycznych ilości danych, tworzą profile klientów, przedstawiają oferty na podstawie obserwacji ich zachowań w sieci. W szerokim zakresie stosowana jest weryfikacja behawioralna, która analizujeącej m.in. sposób używania klawiszy na klawiaturze, czas kliknięć czy sposób korzystania z ekranu dotykowego. Coraz mniej w palecie usług jest przypadkowości, a coraz więcej precyzyjnie kierowanych rozwiązań i dokładnie sprawdzanej tożsamości użytkownika.

Na podstawie analizy i oceny przesłanych do konkursu zgłoszeń, Kapituła dokonała wyboru zwycięzców, przyznała wyróżnienia i rekomendacje. W konkursie Lider 2022, w kategorii Bankowość pierwsze miejsce otrzymał Alior Bank (InfoNina i Speech Analytics w ramach projektu Platforma AI), drugie - ING Bank Śląski za weryfikację behawioralną na urządzeniach mobilnych, a trzecie - PKO Bank Polski za PKO Bank Polski w Metawersum – wirtualna PKO Rotunda. Wyróżnienia otrzymali: VeloBank za nowy system CRM do hiperpersonalizacji relacji z klientem, Bank Pekao SA za Omnibank CRM – pierwszy bankowy marketing w czasie rzeczywistym w chmurze obliczeniowej, Santander Bank Polska za czeki BLIK jako sposób dystrybucji środków w ramach wsparcia humanitarnego, PKO Bank Polski za wsparcie RPA w realizacji ustawowych wakacji kredytowych, i Bank Polskiej Spółdzielczości za eWnioski.

W kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe, pierwsze miejsce w konkursie Lider 2022 otrzymał PZU SA za interaktywną porównywarkę zakresów ubezpieczeń, drugie - PKO Leasing za PKO Leasing Online, trzecie - Santander Leasing SA (BioPodpis Naturalnie, że podpisane). Wyróżnienia w tej kategorii Kapituła przyznała: simpl.rent za ubezpieczenie płatności czynszu dla rynku najmu, PKO Leasing za wideoweryfikację klientów w procesie leasingowym za pośrednictwem platformy Autenti, Fair Place Finance SA za WealthSeed, i Generali TU SA za Generali Vitality.

W kategorii Gospodarka 4.0, Liderem 2022 został PKN Orlen (system innowacyjnych rozwiązań na stacjach paliw), drugie miejsce zajęła Poczta Polska SA (e-Doręczenia w Poczcie Polskiej), a trzecie PGE Systemy SA – za Projekt wsparcie Obszaru Technologicznego (wOT). Wyróżnienia otrzymali: Carsmile SA za OTOMOTO PAY - aplikację Scan&Buy, PKP Intercity za dynamiczny system sprzedaży i aplikację mobilną, oraz PKN Orlen za Rekomendacje Real-Time & Campaign Management.

W konkursie Hit Roku 2023, w kategorii Bankowość, tytuł Hit Roku i rekomendację przyznano: i-BS.pl Sp. z o.o. i HEUTHES Sp. z o.o. za BS Solution (wersja 1.0), oraz Hitachi Europe Ltd. za Ekologiczny Bank – digitalizację procesów w bankowości spółdzielczej oraz Biuro informacji Kredytowej SA za Platformę Biometrii Behawioralnej BIK.. Rekomendacje w tej kategorii otrzymali: e-point SA za Santander.pl – najszybsza strona bankowa w Polsce, oraz Biuro informacji Kredytowej SA za Platformę Biometrii Behawioralnej BIK.

W kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe, tytuł Hit Roku i rekomendację Kapituła konkursu przyznała Altkom Software & consulting Sp. z o.o. za Digital Leasing Platform.

Bankowi liderzy

W kolejnym konkursie „Gazety Bankowej” - Najlepszy Bank 2023 i Bankowy Menedżer Roku 2022 – nagrodzono najlepsze banki komercyjne i spółdzielcze, a także najlepszych ich menedżerów. Uczestniczące w konkursie banki (stanowiły one ponad 70 proc. aktywów sektora bankowego w Polsce) wypełniały ankietę przygotowaną przez partnera merytorycznego konkursu – renomowaną firmę doradztwa strategicznego Kearney. Była ona analizowana i oceniana przez ekspertów Kearneya, następnie jej wyniki trafiały pod obrady Kapituły. Zwycięzców wyłoniono po zsumowaniu punktów wynikających z ankiety i z głosowania Kapituły.

W konkursie Najlepszy Bank 2023, wśród banków komercyjnych pierwsze miejsce zajął Bank Pekao SA, drugi był BNP Paribas Bank Polska, a trzeci – Alior Bank. W gronie banków spółdzielczych zwycięzcą został Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej, drugie miejsce zajął Bank Spółdzielczy w Brodnicy, a trzecie – Bank Spółdzielczy w Jaworze.

Z kolei Bankowym Menedżerem Roku 2022 (zwycięzcy wyłaniani są po zsumowaniu głosów banków biorących udział w konkursie oraz Kapituły) w grupie banków komercyjnych został Grzegorz Olszewski, prezes Alior Banku.

W ramach konkursu, „Gazeta Bankowa” wyróżnia również menedżerów banków spółdzielczych. W tym roku taką samą najwyższą liczbę punktów (zarówno w głosowaniu banków, jak i Kapituły) otrzymało dwoje menedżerów, stąd decyzja o przyznaniu równorzędnych nagród. Bankowymi Menedżerami Roku 2022 banków spółdzielczych zostali: Beata Hamkało, prezes Banku Spółdzielczego w Jaworze, i Tomasz Styczyński, prezes Krakowskiego Banku Spółdzielczego. Redakcja „Gazety Bankowej” zdecydowała też o przyznaniu wyróżnienia Jolancie Nowakowskiej, prezes Banku Spółdzielczego w Lubrańcu, która otrzymała wysokie noty w obu głosowaniach.

Konkurs „Gazety Bankowej” pokazuje – jak co roku, obecna edycja była 31.z kolei – kondycję finansową sektora oraz jego zdolność odpowiadania na nowe wyzwania rynkowe. - W obliczu agresji Rosji na Ukrainę, szoków podażowo-popytowych w wielu sektorach na świecie, rosnącej inflacji oraz innych wyzwań polski sektor bankowy wykazał się odpornością, a w otoczeniu wysokich stóp procentowych odnotował rentowność kapitału powyżej unijnej średniej – napisali eksperci Kearneya podsumowując wyniki konkursu. - Jednocześnie rok 2023 i kolejne lata będą stawiać przed polskimi bankami wyzwania o charakterze ekonomicznym i regulacyjnym, które mogą istotnie wpłynąć na przyszłą rentowność sektora.

WIDEORELACJA Z GALI - KLIKNIJ TUTAJ 

 

„Gazeta Bankowa” rozstrzygnęła dwa konkursy: pierwszy to TechnoBiznes, a drugi – Najlepszy Bank 2023 i będący jego integralna częścią Bankowy Menedżer Roku 2022. Uroczysta gala, podczas której wyróżnionym wręczono nagrody, odbyła się 28 czerwca.

Technologiczna czołówka

TechnoBiznes, czyli konkurs technologiczny „Gazety Bankowej”, składa się z dwóch części: pierwsza to Lider 2022. Uczestniczą w niej firmy i instytucje, które wdrożyły w 2022 roku nowoczesne rozwiązania, funkcjonują one w codziennej praktyce biznesowej, mają na swoim koncie spektakularne osiągnięcia. Część druga – Hit Roku 2023 to produkty, rozwiązania i usługi skierowane do rynku, swego rodzaju technologiczna oferta dla biznesu. Pierwsza i druga część obejmuje trzy kategorie: Bankowość, Ubezpieczenia i inne usługi finansowe (związane np. z zarządzaniem aktywami) oraz Gospodarka 4.0. Zwycięzców konkursu wybiera Kapituła, w której skład wchodzą wybitni eksperci, przedstawiciele świata nauki, administracji i redakcji „Gazety Bankowej”.

Pod względem liczby zgłoszeń, tegoroczna edycja TechnoBiznesu była rekordowa – w dziale Lider było ich w sumie ponad 60. Firmy uczestniczące w konkursie w coraz szerszym zakresie wykorzystują sztuczną inteligencję, która analizuje już nie tylko pojedyncze frazy, zawierające słowa klucze, lecz cały kontekst wypowiedzi klientów komunikujących się z bankiem czy firmą ubezpieczeniową. Instytucje finansowe wykorzystują sztuczną inteligencję do analizy gigantycznych ilości danych, tworzą profile klientów, przedstawiają oferty na podstawie obserwacji ich zachowań w sieci. W szerokim zakresie stosowana jest weryfikacja behawioralna, która analizujeącej m.in. sposób używania klawiszy na klawiaturze, czas kliknięć czy sposób korzystania z ekranu dotykowego. Coraz mniej w palecie usług jest przypadkowości, a coraz więcej precyzyjnie kierowanych rozwiązań i dokładnie sprawdzanej tożsamości użytkownika.

Na podstawie analizy i oceny przesłanych do konkursu zgłoszeń, Kapituła dokonała wyboru zwycięzców, przyznała wyróżnienia i rekomendacje. W konkursie Lider 2022, w kategorii Bankowość pierwsze miejsce otrzymał Alior Bank (InfoNina i Speech Analytics w ramach projektu Platforma AI), drugie - ING Bank Śląski za weryfikację behawioralną na urządzeniach mobilnych, a trzecie - PKO Bank Polski za PKO Bank Polski w Metawersum – wirtualna PKO Rotunda. Wyróżnienia otrzymali: VeloBank za nowy system CRM do hiperpersonalizacji relacji z klientem, Bank Pekao SA za Omnibank CRM – pierwszy bankowy marketing w czasie rzeczywistym w chmurze obliczeniowej, Santander Bank Polska za czeki BLIK jako sposób dystrybucji środków w ramach wsparcia humanitarnego, PKO Bank Polski za wsparcie RPA w realizacji ustawowych wakacji kredytowych, i Bank Polskiej Spółdzielczości za eWnioski.

W kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe, pierwsze miejsce w konkursie Lider 2022 otrzymał PZU SA za interaktywną porównywarkę zakresów ubezpieczeń, drugie - PKO Leasing za PKO Leasing Online, trzecie - Santander Leasing SA (BioPodpis Naturalnie, że podpisane). Wyróżnienia w tej kategorii Kapituła przyznała: simpl.rent za ubezpieczenie płatności czynszu dla rynku najmu, PKO Leasing za wideoweryfikację klientów w procesie leasingowym za pośrednictwem platformy Autenti, Fair Place Finance SA za WealthSeed, i Generali TU SA za Generali Vitality.

W kategorii Gospodarka 4.0, Liderem 2022 został PKN Orlen (system innowacyjnych rozwiązań na stacjach paliw), drugie miejsce zajęła Poczta Polska SA (e-Doręczenia w Poczcie Polskiej), a trzecie PGE Systemy SA – za Projekt wsparcie Obszaru Technologicznego (wOT). Wyróżnienia otrzymali: Carsmile SA za OTOMOTO PAY - aplikację Scan&Buy, PKP Intercity za dynamiczny system sprzedaży i aplikację mobilną, oraz PKN Orlen za Rekomendacje Real-Time & Campaign Management.

W konkursie Hit Roku 2023, w kategorii Bankowość, tytuł Hit Roku i rekomendację przyznano: i-BS.pl Sp. z o.o. i HEUTHES Sp. z o.o. za BS Solution (wersja 1.0), oraz Hitachi Europe Ltd. za Ekologiczny Bank – digitalizację procesów w bankowości spółdzielczej oraz Biuro informacji Kredytowej SA za Platformę Biometrii Behawioralnej BIK.. Rekomendacje w tej kategorii otrzymali: e-point SA za Santander.pl – najszybsza strona bankowa w Polsce, oraz Biuro informacji Kredytowej SA za Platformę Biometrii Behawioralnej BIK.

W kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe, tytuł Hit Roku i rekomendację Kapituła konkursu przyznała Altkom Software & consulting Sp. z o.o. za Digital Leasing Platform.

Bankowi liderzy

W kolejnym konkursie „Gazety Bankowej” - Najlepszy Bank 2023 i Bankowy Menedżer Roku 2022 – nagrodzono najlepsze banki komercyjne i spółdzielcze, a także najlepszych ich menedżerów. Uczestniczące w konkursie banki (stanowiły one ponad 70 proc. aktywów sektora bankowego w Polsce) wypełniały ankietę przygotowaną przez partnera merytorycznego konkursu – renomowaną firmę doradztwa strategicznego Kearney. Była ona analizowana i oceniana przez ekspertów Kearneya, następnie jej wyniki trafiały pod obrady Kapituły. Zwycięzców wyłoniono po zsumowaniu punktów wynikających z ankiety i z głosowania Kapituły.

W konkursie Najlepszy Bank 2023, wśród banków komercyjnych pierwsze miejsce zajął Bank Pekao SA, drugi był BNP Paribas Bank Polska, a trzeci – Alior Bank. W gronie banków spółdzielczych zwycięzcą został Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej, drugie miejsce zajął Bank Spółdzielczy w Brodnicy, a trzecie – Bank Spółdzielczy w Jaworze.

Z kolei Bankowym Menedżerem Roku 2022 (zwycięzcy wyłaniani są po zsumowaniu głosów banków biorących udział w konkursie oraz Kapituły) w grupie banków komercyjnych został Grzegorz Olszewski, prezes Alior Banku.

W ramach konkursu, „Gazeta Bankowa” wyróżnia również menedżerów banków spółdzielczych. W tym roku taką samą najwyższą liczbę punktów (zarówno w głosowaniu banków, jak i Kapituły) otrzymało dwoje menedżerów, stąd decyzja o przyznaniu równorzędnych nagród. Bankowymi Menedżerami Roku 2022 banków spółdzielczych zostali: Beata Hamkało, prezes Banku Spółdzielczego w Jaworze, i Tomasz Styczyński, prezes Krakowskiego Banku Spółdzielczego. Redakcja „Gazety Bankowej” zdecydowała też o przyznaniu wyróżnienia Jolancie Nowakowskiej, prezes Banku Spółdzielczego w Lubrańcu, która otrzymała wysokie noty w obu głosowaniach.

Konkurs „Gazety Bankowej” pokazuje – jak co roku, obecna edycja była 31.z kolei – kondycję finansową sektora oraz jego zdolność odpowiadania na nowe wyzwania rynkowe. - W obliczu agresji Rosji na Ukrainę, szoków podażowo-popytowych w wielu sektorach na świecie, rosnącej inflacji oraz innych wyzwań polski sektor bankowy wykazał się odpornością, a w otoczeniu wysokich stóp procentowych odnotował rentowność kapitału powyżej unijnej średniej – napisali eksperci Kearneya podsumowując wyniki konkursu. - Jednocześnie rok 2023 i kolejne lata będą stawiać przed polskimi bankami wyzwania o charakterze ekonomicznym i regulacyjnym, które mogą istotnie wpłynąć na przyszłą rentowność sektora.

WIDEORELACJA Z GALI - KLIKNIJ TUTAJ 



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła