Sieci i wPolityce w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów dekady
Instytut Monitorowania Mediów opublikował w maju Raport: Najbardziej opiniotwórcze media dekady. Kto kreuje debatę publiczną w Polsce? Jest on wynikiem prowadzonego od ponad dwudziestu lat projektu badawczego, który monitoruje i wyróżnia medialnych liderów opinii i pokazuje redakcje mające największy wpływ na kreowanie debaty publicznej. W najnowszej edycji raportu, który stanowi podsumowanie lat 2014-2023, zarówno tygodnik Sieci, jak też portal wPolityce.pl zajęły czołowe pozycje w swoich kategoriach.
Tygodnik Sieci drugim najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem
Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów tygodnik Sieci znalazł się na drugim miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników dekady. Redakcja w latach 2014-2023 była cytowana 26 tys. razy.
Liderem zestawienia został tygodnik Wprost z liczbą 31,1 tys. wzmianek. Ostatnie miejsce w zestawieniu TOP 3 należy do redakcji Do Rzeczy, do informacji której odwoływano się 22,9 tys. razy.
Sukces portalu wPolityce.pl
Bardzo dobre wyniki osiągnął także wydawany przez nas portal wPolityce.pl. W latach 2014-2023 znalazł się on w pierwszej piątce najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych z wynikiem 52,7 tys. cytowań.
W tej kategorii najczęściej cytowanym medium internetowym był Onet. Redakcja odnotowała 236,6 tys. wzmianek w innych mediach. Druga pozycja należy do Wirtualnej Polski, która uzyskała 191,7 tys. powołań. Czołową trójkę zamyka Interia z liczbą 75,5 tys. cytowań.
Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest przez Instytut Monitorowania Mediów co miesiąc na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r.