Patriotyczna gra edukacyjna "Polak Mały"
Rusza akcja IPN pod hasłem „Polskie symbole w przedszkolu i szkole”. Skierowana jest do przedszkoli, szkół podstawowych oraz innych instytucji zajmujących się edukacją historyczną najmłodszych.
Od kwietnia 2015 roku będzie można bezpłatnie otrzymać grę „Polak Mały”, w którą mogą grać dzieci od 4 roku życia. To skuteczne narzędzie edukacyjne, stworzone z myślą o najmłodszych, w ciekawy sposób uczy polskich symboli narodowych i tekstu hymnu.
Twórcy gry chcą w łatwy i atrakcyjny sposób zapoznać dzieci z polskimi symbolami narodowymi: słowami hymnu, herbem i barwami flagi. Dzięki tej grze nawet najmłodsi z łatwością wyrecytują nie tylko pierwszą, ale także pozostałe trzy zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”.
Nie ma wychowania patriotycznego bez nauki podstawowego kodu tożsamości Polaków, który tworzą barwy narodowe, herb i hymn. Dziedziczymy ten kod po przeszłych pokoleniach i powinniśmy przekazać go następnym. Jednym z naszych, rodziców i nauczycieli, obowiązków jest wpojenie dzieciom szacunku dla polskich symboli narodowych i wyjaśnienie ich znaczenia. Mamy nadzieję, że gra „Polak Mały” przyczyni się do spełnienia tej powinności.
Gra składa się z 48 kart przedstawiających tekst hymnu, a na rewersie herb Polski oraz instrukcji zawierającej różne warianty wykorzystania gry. „Polak Mały” ćwiczy spostrzegawczość i zapamiętywanie. Proste zasady gry pozwalają na szybkie przejście do najważniejszego celu zajęć – poznawania w atrakcyjny dla młodych uczniów hymnu, barw narodowych i herbu Polski.
Projekt IPN „Polskie symbole w przedszkolu i szkole”, wpisując się w potrzebę kształcenia patriotycznego Polaków, realizuje także misję edukacyjną IPN.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na stronę www.polakmaly.ipn.gov.pl
Regulamin:
- Uprawnionymi do bezpłatnego zamówienia gry „Polak Mały” są szkoły, przedszkola, biblioteki oraz inne organizacje zajmujące się edukacją dzieci i młodzieży.
- Aby otrzymać grę ,należy się zarejestrować na stronie www.polakmaly.ipn.gov.pl oraz podać niezbędne dane teleadresowe.
- Każdy uprawniony może zamówić maksymalnie 6 egz. gry.
- Instytut Pamięci Narodowej przesyła gry pod wskazany adres na własny koszt.
- Zamawiający jest zobowiązany do wypełnienia potwierdzenia otrzymania gry oraz do odesłania go na adres IPN.
- Ilość gier objętych akcją jest ograniczona. O możliwości otrzymania bezpłatnych egzemplarzy decyduje kolejność zgłoszeń.