Optymizm jest, ale kasy brak
W najnowszym numerze „wSieci” Ewa Wesołowska pisze o przedświątecznej gorączce zakupów.
– Polacy deklarują, że w tym roku wydadzą na zakupy świąteczne i prezenty mniej niż w poprzednim. Ale handlowcy robią, co mogą, by wyciągnąć z naszych kieszeni jak najwięcej. Kto wygra – pyta dziennikarka.
- Przedświąteczna gorączka z każdym dniem rośnie. W centrach handlowych, w sklepach, nawet na bazarach jak co roku pojawiły się hordy świętych mikołajów, a z wentylatorów rozchodzi się zapach świeżo pieczonych pierników i cynamonu – pisze Ewa Wesołowska. – Handlowcy, menedżerowie oraz właściciele małych sklepów pracują pełną parą, bo koniec listopada i grudzień to dla nich czas żniw. W tym czasie obroty sklepów rosną o 20-50 proc., a niektóre firmy wypracowują przed świętami nawet 40 proc. rocznych obrotów.
Dziennikarka przytacza dane Państwowej Inspekcji Handlowej, z których wynika, że w tym roku na świąteczne zakupy Polacy przeznaczą około 20-23 mld zł.
Więcej na temat przedświątecznej gorączki zakupów w najnowszym wydaniu „wSieci”, w sprzedaży od 9 grudnia br., także w formie e-wydania. Tygodnik „wSieci” jest też dostępny w nowych, wygodnych formatach EPUB, MOBI i PDF, które idealnie dopasowują się do urządzeń takich jak telefony, tablety i czytniki e-booków. Szczegóły na http://www.wsieci.pl/e-wydanie.html