Jesteście najlepsi!
W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl, który analizuje wyniki fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach, a także popularność czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze, fanpage wSieci uzyskał najlepszy wynik w kategorii prasa SII2! SII - Social Interaction Index - wskazuje sumę ważoną postów, komentarze i like'i fanów w stosunku do liczby fanów.
To kolejne wyróżnienie dla naszej działalności. Dziękujemy wam za to, że jesteście z nami! Pełen raport znajdziecie na stronie www.wirtualnemedia.pl
Raport przygotowała również firma Apella. We wrześniu 2013 fanpage wSieci może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami. W zestawieniu dotyczącym tygodników opinii na Facebooku (liczba fanów) podobnie jak w sprzedaży (w danych za lipiec 2013) zachowany został status quo. Większość profili zaliczyło wzrost liczby sympatyków. Największy wzrost zanotował fanpage tygodnika wSieci, do którego dołączyło 5209 fanów, drugi pod tym względem był Gość Niedzielny (4868) a trzeci Newsweek Polska (2897). Ciekawostką jest fakt, że liczbę sympatyków poprawiły również zamykający się Przekrój oraz upadające Uważam Rze…
Ranking według liczby fanów
Lp. |
Tytuł prasowy |
Wrzesień 2013 |
Sierpień 2013 |
1 |
Polityka |
79 633 |
76 736 |
2 |
Newsweek Polska |
67 634 |
65 698 |
3 |
Tygodnik Przekrój |
52 121 |
51 846 |
4 |
wSieci |
39 701 |
34 492 |
5 |
Wprost |
35 977 |
34 352 |
6 |
Tygodnik Lisickiego |
25 912 |
24 945 |
7 |
Tygodnik Powszechny |
24 362 |
23 112 |
8 |
Gość Niedzielny |
24 008 |
19 140 |
9 |
Uważam Rze |
18 852 |
18 823 |
10 |
Gazeta Polska Tygodnik |
5 269 |
5 164 |
11 |
Tygodnik Przegląd |
2 503 |
2 448 |
Na Facebooku oprócz ilości bardzo ważna jest też jakość fanów na profilu. Dlatego tak ważnym wskaźnikiem jest zaangażowanie. W tym miesiącu niepodzielnie rządził profil tygodnika wSieci. Liczba ponad 13 tysięcy zaangażowanych fanów robi wrażenie. Wynik jest niewiele mniejszy od profili zajmujących pozostałe miejsca na podium tj. Gościa Niedzielnego oraz Tygodnika Lisickiego. Wspomniane profile zaangażowały odpowiednio 33%, 32% i 25% swoich fanów, co jest wynikiem w skali całego „polskiego” Facebooka bardzo dobrym.
Ranking według liczby zaangażowanych, wrzesień 2013
1 |
wSieci |
13 253 |
2 |
Gość Niedzielny |
7 602 |
3 |
Tygodnik Lisickiego |
6 427 |
4 |
Newsweek Polska |
5 916 |
5 |
Polityka |
5 762 |
Oprócz liczby zaangażowanych fanów w portalach społecznościowych liczy się też liczba ich interakcji, tzn. ile razy wykonali jakiekolwiek czynności na profilu. Określa ją wskaźnik Interactivity index. W sierpniu jego najwyższą wartość osiągnął również tygodnik braci Karnowskich - dokładnie 394 608 interakcje. Oznacza to, iż każdy z zaangażowanych fanów wykonał średnio około 30 aktywności w ramach działań profilu. Wartym wspomnienia jest fakt iż wynik lidera tego zestawienia jest lepszy niż profili popularnych dzienników – Gazety Wyborczej oraz Faktu, których przewagą jest stały codzienny napływ „świeżych” informacji. Drugie miejsce w tym zestawieniu zajął Gość Niedzielny, a trzeci znów był Tygodnik Lisickiego.
Ranking wg interaktywności, wrzesień 2013
1 |
wSieci |
394 608 |
2 |
Gość Niedzielny |
266 371 |
3 |
Tygodnik Lisickiego |
129 516 |
4 |
WPROST |
83 615 |
5 |
Newsweek Polska |
60 745 |
Wskaźnik „mówią o tym”, który jest średnią liczbą wszystkich aktywności w czasie, w przypadku tygodników opinii, wyglądał podobnie jak ranking dotyczący zaangażowania użytkowników. Również pierwsze dwa miejsca zajęły tygodniki wSieci i Gość Niedzielny, a ostatnie miejsce na podium należało do Tygodnika Lisickiego.
Ranking według średniej dziennej "liczby osób, które o tym mówią", wrzesień 2013
1 |
wSieci |
9 868 |
2 |
Gość Niedzielny |
6 172 |
3 |
Tygodnik Lisickiego |
5 350 |
Reasumując, wśród tygodników opinii widzimy stały wzrost liczby fanów, a także zaangażowania i interaktywności. Widać, że profile prasy tętnią życiem i komunikacja z tradycyjnej (kontakt z redakcji w formie telefonicznej, e-mailowej, osobistej) przenosi się do mediów społecznościowych. Użytkownicy Facebooka coraz chętniej kontaktują się z profilami tygodników i wyrażają swoje opinie na temat zawartości gazety oraz indywidualnych artykułów. Ciekawym jest fakt, że 5 najlepszych tytułów pod względem zaangażowania na profilach, jest tożsame z najlepszą 5-tką pod względem sprzedaży ogółem (wg danych ZKDP za lipiec 2013). Póki co kolejność jest inna, patrząc jednak na rozwój tego kanału komunikacji sytuacja w przyszłości może ulec zmianie.
*dane dotyczące Facebooka http://www.sotrender.pl/fanpage-trends-category/201309/prasa