„Go global!” Krzysztofa Rybińskiego
Gdy polski rynek okazuje się zbyt mały…
Kiedy firma zaczyna spoglądać z ciekawością w stronę zagranicznego odbiorcy, zaczynają się koszty i kłopoty. To prawda, ale ekspansję na rynki zagraniczne rozpoczyna się nie po to, by stracić, lecz po to, by zyskać. Jak to zrobić skutecznie, wiedzą bohaterowie tej książki, założyciele i prezesi jedenastu polskich firm, którym udało się dokonać międzynarodowej ekspansji na szeroką skalę.
Krzysztof Rybiński przedstawia tu historie ich drogi do sukcesu, zmagania z przeciwnościami gospodarczymi i proceduralnymi czy problemami finansowymi, sposoby przezwyciężania nieufności i różnic kulturowych, i wreszcie skuteczne, wypracowane przez lata metody na podbicie zagranicznych rynków zbytu. Zapoznanie się z tymi wywiadami pozwoli polskim firmom ograniczyć koszty ekspansji międzynarodowej, uniknąć kłopotów i odnieść sukces.
Ta książka to także hołd oddany polskiej przedsiębiorczości i jej reprezentantom, którzy - choć zaczynali działalność lokalnie - potrafili myśleć globalnie i patrzeć poza granice naszego kraju.
O AUTORZE
Prof. Krzysztof Rybiński - jeden z najbardziej znanych polskich ekonomistów. Karierę zawodową rozpoczynał jako informatyk w Japonii, potem był głównym ekonomistą kilku banków, wiceprezesem NBP, gdzie pod jego nadzorem zmieniono sposób inwestowania rezerw dewizowych, dzięki czemu Polska w ciągu dwóch lat zarobiła dodatkowo miliard dolarów. Był członkiem Komisji Nadzoru Finansowego, partnerem w globalnej firmie doradczej i członkiem wielu rad nadzorczych. Obecnie jest rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula, w której studiuje 5000 studentów z 40 krajów. Prowadzi też własną firmę doradczą. W 2012 roku został wybrany przez polskich przedsiębiorców najczęściej słuchanym przez nich ekonomistą. Regularnie występuje w telewizji, pisuje felietony do krajowych dzienników i tygodników, jego artykuły ukazują się też w „Financial Times”.
OD AUTORA
Jest tylko jeden sposób, aby Polacy stali się tak bogaci jak Niemcy czy Szwajcarzy. Musimy mieć jak najwięcej polskich firm, które skutecznie zdobywają rynki zagraniczne, które tworzą marki znane na całym świecie. Pewnej, niestety ciągle nielicznej, grupie polskich przedsiębiorców udało się skutecznie dokonać międzynarodowej ekspansji, a jedenastu twórców międzynarodowych sukcesów swoich firm zgodziło się podzielić ze mną swoimi doświadczeniami. Każdy wywiad to osobista historia polskiego przedsiębiorcy, to historia sukcesów i porażek widziana jego oczami, to szczera opowieść z olbrzymim ładunkiem osobistych emocji tych, którzy stworzyli globalne firmy. I dlatego osoby, które z reguły zasypiają po lekturze kilku stron ekonomicznego tekstu, będą czytały te wywiady z wypiekami na twarzy. Życzę ciekawej lektury, która inspiruje do wielu refleksji. Zapraszam państwa na unikalne spotkanie z jedenastoma polskimi przedsiębiorcami, którzy udowodnili, że powiedzenie – Polak potrafi – sprawdza się doskonale w międzynarodowym biznesie. A polskich przedsiębiorców, którzy dopiero planują wyjście na rynki zagraniczne, zachęcam do zapoznania się z doświadczeniami tych, którzy przecierali ścieżki. Bo gdy po raz pierwszy wychodzi się za granicę dwie rzeczy są pewne, koszty i kłopoty. Ta książka może pomóc uniknąć jednych i drugich.
Krzysztof Rybiński
Link do książki: http://onepress.pl/ksiazki/goglob.htm