Autorzy 2023 - promocja!
Pod patronatem
Dnia:
Do:
Gdzie:

Europejski znak jakości dla programu Youngster

opublikowano: 12 października 2016
Europejski znak jakości dla programu Youngster lupa lupa

Europejski certyfikat jakości dla programu Youngster, za wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży wiejskiej! Program edukacyjny Youngster został doceniony i wyróżniony prestiżowym tytułem European Language Label – europejskim znakiem jakości w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych.

W Polsce konkurs ELL prowadzony jest od 15 lat przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji – Narodową Agencję Programu Erasmus+ oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. W tegorocznej edycji konkursu jednym z laureatów jest Youngster – program nauki języka angielskiego dla uczniów klas trzecich szkół gimnazjalnych z terenów wiejskich. Jego głównym celem jest wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży wiejskiej w zakresie nauki języków. Program jest realizowany przez fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej  i wydawnictwo Macmillan Polska.

Jesteśmy ogromnie dumni z tego wyróżnienia. Od 9 lat z sukcesem wspieramy Program Youngster najnowocześniejszymi narzędziami edukacyjnymi, by skutecznie likwidować różnice w poziomie języka angielskiego pomiędzy wsią i miastem. W czasie dodatkowych zajęć gimnazjaliści otrzymują najlepsze pomoce naukowe dostępne na rynku. To element strategii, której celem jest podwyższanie poziomu nauczania w polskich szkołach – podkreśla Dyrektor Regionalny Macmillan Polska, Agnieszka Schwartz-Vincent.

Podstawowymi założeniami dydaktycznymi Programu Youngster są:

  • formuła „all carrot, no stick” – młodzież uczy się przez zabawę – bez odpytywania, klasówek, ocen i stresu z nimi związanego,
  • małe, maksymalnie 15 osobowe grupy, które ułatwiają komunikację i przyswajanie wiedzy,
  • 90 godzin lekcyjnych w roku szkolnym, co przekłada się na 3 godziny dodatkowych zajęć językowych w tygodniu.

Efektem programu są wyższe wyniki na egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego. Dobre rezultaty wpływają z kolei na wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie, rzutując niejednokrotnie na ich decyzje dotyczące dalszej edukacji oraz w dłuższej perspektywie zmiany ich postaw życiowych.

Według naszych danych, uczniowie biorący udział w Youngsterze osiągają lepsze wyniki na egzaminie gimnazjalnym, niż ich rówieśnicy ze szkolnej ławki, nieuczestniczący w programie. W przypadku egzaminu na poziomie podstawowym w roku szkolnym 2015/16, był to wynik o ok. 9 punktów wyższy, a tym samym zbliżony – według danych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej – do średnich rezultatów, osiąganych przez uczniów w dużych ośrodkach miejskich – powiedział dr Grzegorz Śpiewak, koordynator Programu Youngster.

W tym roku szkolnym realizowana jest 10. edycja Programu Youngster. Do tej pory skorzystało z niego ponad 28 tysięcy uczniów z ponad 360 gimnazjów wiejskich z całej Polski. Beneficjentami programu jest także ponad 400 nauczycieli, objętych kompleksowym wsparciem merytorycznym, w tym m.in. corocznymi szkoleniami metodycznymi.



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła